Megnyitás | Vissza a főmenühöz

Megérkeztünk a választott nyaralásra - hogyan tovább?

Végre itt a pillanat, amire egész évben vártunk: megérkeztünk álmaink nyaralására. Azonban az izgatottságba és az örömbe könnyen beférkőzhet némi kétség is, amikor szembesülünk a kérdéssel: "Most mi legyen, hogyan tovább?
Az alapos tervezés, az utazásközvetítő segítsége ellenére a landolás után mégis elveszettnek érezhetjük magunkat és megannyi dolog kavaroghat bennünk:

„Hogyan jutunk el a szállodához?”

„Hová menjünk először?”

„Mik azok a helyi nevezetességek, amelyeket nem szabad kihagyni?”

„Hol tudunk befizetni a fakultatív programokra, amik még izgalmasabbá tehetik a pihenésünket?”

érkezés tábla reptér

érkezés tábla reptér

Ebben a kérdésekkel teli helyzetben jön jól egy megbízható idegenvezető, aki nemcsak a látványosságokat mutatja meg, hanem segít megismerni a hely valódi szellemét. Ezen kívül az ő tudása és tapasztalata nélkülözhetetlen lehet a nyaralás során felmerülő váratlan helyzetek megoldásában is; legyen szó egy nem tetsző szobáról, vagy a rossz ételkínálatról.
Az alábbi sorok rávilágítanak azokra a helyzetekre, amelyekben a szakavatott segítség képes megszabadítani bennünket a "mit csináljunk most?" kétség terhétől, hozzájárulva a tökéletes nyaralás megvalósításához.

Utazásszervezés egyszerűen, kényelmesen és gyorsan

Ez is érdekelhet:

Utazásszervezés egyszerűen, kényelmesen és gyorsan

Telefonos asszisztencia és telepített idegenvezető

A szervezett utazások világában a kényelmi szolgáltatások széles skálája szinte mindent magában foglal. Az utazási irodák egyrészt leveszik vállunkról a foglalások terhét, másrészt minden egyéb szükséges szervezési feladatot az ő tapasztalt kezükbe helyezhetünk. Ennek megfelelően az asszisztencia, legyen az telefonos vagy személyes, egy extra biztonságot ad, amelyre a nyaralás során végig támaszkodhatunk.

Hátizsákkal sokkal kényelmesebb utazni!

Hátizsákkal sokkal kényelmesebb utazni!

A magyar utazásszervezők által kínált charter utazásoknál az esetek döntő többségében (99%-ben) a helyszínen találkozunk az iroda telepített idegenvezetőjével. Ő az, aki minden tudásával és tapasztalatával az utasok rendelkezésére áll.
Előfordulhat, hogy nyaralásunkat külföldi iroda szervezi és az általuk küldött idegenvezető vár a helyszínen, vagy érhető el telefonon. Ebben az esetben ne felejtsük, vele általában angolul vagy németül tudunk kommunikálni. Ha esetleg Te is stabil nyelvismeret nélkül indulnál egy német iroda útjára, ne aggódj! Az Invia segít megoldani a nyelvi nehézségeket is.

Beszállás a reptéren

Beszállás a reptéren shutterstock

Az Invia Care szolgáltatása magyar idő szerinti munkanapokon 8:00 és 20:00 között áll a nyaralók rendelkezésére. Cél, hogy minden felmerülő problémára gyors és hatékony megoldást nyújthasson, magyar nyelven. Legyen szó tolmácsolásról, biztosítás kötéséről vagy egy eltévedt bőrönd utáni nyomozásról, az Invia Care gondoskodik róla, hogy a nyelvi különbözőségek ne gördíthessenek akadályt az utazás élvezete elé.

Invia Care szolgáltatás

Biztos pont a nyaralás alatt – Miért jó, ha van idegenvezető?

A biztonság érzése talán az egyik legértékesebb kincs, ami velünk lehet a nyaralás során, éppen ezért válik olyan fontossá a helyi idegenvezető jelenléte. Szükség esetén megbízható támaszként áll a nyaralók szolgálatára, készen arra, hogy irányt mutasson, tanácsot adjon, vagy éppenséggel megoldást találjon az út során felmerülő legváratlanabb helyzetekre is.

Utazás tervezése közben

Utazás tervezése közben Shutterstock

Az úgynevezett "érintési pontok" azok a különleges alkalmak, amikor utazásunk során kapcsolatba lépünk az idegenvezetőnkkel. Ettől függetlenül a nyaralás alatt folyamatosan az utasok rendelkezésére áll, személyesen vagy telefonon. Az ő személye biztosítja, hogy minden egyes nyaraló biztonságban és kényelemben érezze magát, így a nyaralás valóban a pihenés és feltöltődés időszaka lehet.

Lekérés, opció, foglalás, visszaigazolás... hogy lesz a megrendelésből utazás?

Ez is érdekelhet:

Lekérés, opció, foglalás, visszaigazolás... hogy lesz a megrendelésből utazás?

Mikor és hol találkozunk az idegenvezetővel?

Az idegenvezető már az álomnyaralásra való megérkezés első perceitől kezdve a segítségünkre van; ugyanis ott vár a repülőtéren. Elkísér a transzfert biztostó buszhoz és velünk utazik egészen a szállodáig.
Ezt követi a megérkezés napján, vagy másnap egy úgynevezett információs óra. Itt van lehetőségünk jelezni kérdéseinket, tudunk fakultatív programokra jelentkezni, és első kézből megismerkedhetünk a szállodával, a környékkel.

Szent Alexander Nyevszkij Székesegyház

Szent Alexander Nyevszkij Székesegyház

Abban az esetben, ha utazásszervezőnk több utast hozott a szállodába, az idegenvezetőnk szinte mindig a helyszínen van, készen arra, hogy bármikor segítségünkre legyen. Előfordulhat, hogy nem látjuk mindig személyesen, de kérdés esetén telefonon könnyen elérhetjük.

(Természetesen az említett metódus alól is vannak kivételek, amikor egyéni transzfer keretében jutunk el a szállodába. Ekkor egy borítékban találjuk az elérhetőségét és a legfontosabb információkat.)

Utazásszervező és utazásközvetítő iroda: a szakértő útmutatás előnyei

Ez is érdekelhet:

Utazásszervező és utazásközvetítő iroda: a szakértő útmutatás előnyei

Páratlan segítség fakultatív programoknál

A fakultatív programokkal kapcsolatos döntések a tájékoztató óra végén kerülnek elő. Ez az a pillanat, amikor kézbe vehetjük a következő napok kalandjainak kulcsát, miközben tapasztalt idegenvezetőnk tanácsaira támaszkodunk.

Shutterstock

  • Miért részesül előnyben egy szervezett kirándulás az önálló felfedezéssel szemben? A válasz egyszerű: a szervezett programokon való részvétel biztonságot és pontos ismereteket ad.
  • Az idegenvezető rengeteg tudással rendelkezik az adott desztináció legérdekesebb helyeiről. Pontosan tudja, melyik látnivalót mikor érdemes felkeresni és melyeket jobb inkább kihagyni.
  • A vezetett túrán nem kell sorban állnunk vagy jegyvásárlással bíbelődnünk – minden apró részletet előre megtervez és elintéz. Nekünk csak élvezni kell a kirándulást.
  • A transzfer is gondtalanul zajlik: a szállodától a program helyszínéig kényelmesen eljutunk.
  • Kulturális programoknál az idegenvezető által szolgáltatott háttérinformációk mellett élvezhetjük a helyszín varázsát.
  • Hajókirándulás során pedig különösen jó, ha igénybe vesszük az idegenvezető segítségét. A hajótúra megszervezésén túl a felelősségbiztosításról is gondoskodik, így nyugodtan élvezhetjük a hullámokon való ringatózást.

Fakultatív programok - személyes kedvenceink

Ez is érdekelhet:

Fakultatív programok - személyes kedvenceink

Mindent tudó támasz a nyaraláson

Az idegenvezetőnek mindenre is van megoldása: az orvosi ellátástól, a fordításon át, a rendőrségi ügyekig, minden helyzetben képes segíteni. Akkor is hasznos a jelenléte, ha valaki jól beszél angolul. Az idegenvezető ismeri a helyi szokásokat és jogi környezetet, így az esetleges problémák megoldása is zökkenőmentesebbé válik.

Váratlan helyzetekben az idegenvezetőnkre támaszkodva biztonságban érezhetjük magunkat. Ha valami mégsem úgy sikerül, ahogy azt elterveztük, és panaszunk van, ő az a személy, aki a helyszínen segít jegyzőkönyvet felvenni. A jegyzőkönyv azért lényeges, mert a dokumentált események alapján a későbbi kompenzációs igényeket könnyeben kérhetjük.

Panaszkezelési szabályzat

Ha a nyaralás után, itthon szeretnénk reklamációt benyújtani, akkor fontos tudni, hogy az utazásszervező és a közvetítő nem ugyanazokkal a jogszabályi lehetőségekkel és felelősségi körökkel rendelkezik. Természetesen a közvetítő minden panaszt kivizsgál, hiszen amellett, hogy ez jogszabályi kötelezettsége, közös érdek is, azonban ennek a kivizsgálásnak a lefolytatásáért elsősorban a szervezőirodának áll módjában vállalni a felelősséget – az utazásközvetítő ilyen esetekben az információk továbbításában, áramoltatásában tud segíteni. Amíg a szervezésben érintett szereplők mind összegyűjtik, elemzik és kivizsgálják a rendelkezésükre álló adatokat, majd ezek alapján kialakítják közös megoldási javaslatukat, az utazásközvetítő kénytelen utasai türelmét és bizalmát kérni: együttműködő segítségük hozzájárulhat ahhoz, hogy egy-egy kérdéses eset mielőbb tisztázásra kerülhessen, és mindenki számára megnyugtató módon rendeződhessen.
Ennek a ténynek az ismerete is segíthet abban, hogy probléma esetén ne kerüljünk még nehezebb helyzetbe. A kompenzáció kiharcolása általában nehézkes, ezért ha csak lehetséges, célszerű az esetlegesen felmerülő problémát még a nyaralás alatt, helyben orvosolni.
Az ilyen helyzetekben az idegenvezető gyors reakciója nem csupán az anyagi vagy erkölcsi kár elhárítását szolgálja, hanem a kellemetlen élményeket is helyettesíti a boldog nyaralás pillanataival.

2024.06.25. Krisztina Szeitz

Tetszik ez a bejegyzés?

Oszd meg barátaiddal, hátha ők is érdekesnek találják!.

Tetszik ez a bejegyzés?

Oszd meg barátaiddal, hátha ők is érdekesnek találják!.