Milánói divathét
Észak-Olaszország legnagyobb városa nem csak az ország gazdasági központja, hanem a divat egyik európai fellegvára is. A Pó-síkságon fekvő Milánó rendkívül kedvelt turisztikai célpont, melyet leginkább tetszetős házainak, finom ételeinek és shoppingolási lehetőségeinek köszönhet. A szemet gyönyörködtető épületek, mint a Teatro alla Scala vagy a Piazza del Duomo teret uraló Dóm felkeresése és persze egy finom kávé elfogyasztása után keresve sem találhatnánk jobb elfoglaltságot a vásárlásnál. A Via Montenapoleone sétálva fashion márkák végtelen tárházának sorából szemezgetve veszhetünk el a divat poklának édes bugyraiban.
Milánó hétköznapi életében is erőteljesen megjelenik a divat iránti elkötelezettség, mely a luxusüzletek csillogásán túl, a divatiskolák padjaiban és a modellügynökségek rejtett színfalai mögött is tetten érhetők. Ugyanakkor minden évben kétszer, egy hétre a fashion week kezdetével felbolydul a város és a divatipar szeme Milánóra szegeződik.
Annak ellenére, hogy a világ számtalan metropoliszában megrendezésre kerül ez az esemény, mégis a milánói az egyik legjelentősebb a párizsi, a londoni és a new york-i fashion week mellett. Ezt a négy rendezvényt gyakran a „négy nagy” -ként is szokták emlegetni.
Ahhoz, hogy jobban megérthessük a milánói fashion week jelentőségét közelebbről is meg kell vizsgálnunk, hogy miről is szól pontosan ez a felejthetetlen hét.
Nos, ahogy az a nevéből már elsőre is jól kivehető, a divatról és annak minden szereplőjéről. A divatipar legmeghatározóbb és újonnan feltörekvő tehetséges tervezői itt mutatják be legújabb kollekciójukat. Ugyanakkor ez a hét, akár csak a másik három nagy divatesemény, a kezdő modelleknek is kiváló alkalmat teremt a nemzetközi köztudatba való bekerülésre és a hírnév megszerzésére. A divatheteken megjelenő stíluselemek, ugyan egyszerűsített formában, de a hétköznapi ruhaviseletet is erősen meghatározzák. Ez is az egyik oka annak, hogy az őszi téli kollekciót már az év elején bemutatják, míg az év második felében a soron következő tavaszi/nyári trendet vonultatják fel. Ennek köszönhetően a kereskedőknek és a világnak van elég ideje beérni a legújabb divathullámot.
A milánói fashion weeken, ahogy azt már említettem, a nagy divatházak, mint a Chanel, vagy a Dior épp úgy képviseltetik magukat, mint a fiatal tehetségek, mégis a helyi székhelyű Dolce & Gabbana show-ja a hét egyik legmeghatározóbb eleme.
Az 1985-ben Domenico Dolce és Stefano Gabbana divattervezők által alapított divatház ma a világ egyik leghíresebb és legismertebb márkája. Az ikonikus páros kreációit hollywood-i sztárok is előszeretettel viselik vörös szőnyeges megjelenéseiken. A divatház fennállása óta nem csak női, hanem férfi ruhákat, napszemüvegeket, táskákat, cipőket, pénztárcákat és parfümöket is piacra dobott, természetesen csak és kizárólag luxus minőségben. Így nem meglepő, hogy Dolce & Gabbana üzletekkel bolygónk minden jelentős metropoliszában és fővárosában találkozhatunk, ahol elcsábulhassunk a kifogástalan minőségű kelmék klasszikus eleganciájában.
Címke:
Tetszik ez a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, hátha ők is érdekesnek találják!.