A helyszínen

Mi a teendő, ha utazás alatt betegség, vagy baleset éri? Mit foglal magában a szállások besorolása és ellátása? Milyen szuvenírt vihetek haza?

Amennyiben van biztosítása, vegye fel a kapcsolatot a biztosítója által megadott elérhetőségek valamelyikén ügyintézőjével, és kérje tájékoztatását a teendőkről. Ha nem kötött előzetesen biztosítást, javasoljuk, hogy kérjen tanácsot az utazási iroda helyi képviselőjétől, a helyi idegenvezetőtől vagy a szervezőiroda által megadott központi számon.

Biztosítás

Mit tehetünk, ha nem megfelelő biztosítást kötöttünk? Mit tartalmaz a biztosítás? Mire jó az EU Egészségbiztosítási kártya?

A leggyakoribb hiba a biztosítási csomagok és feltételek pontos megismerésének hiánya. A biztosítók minden esetben csak a szerződés feltételeinek megfelelő esetekben fognak kártérítést fizetni. Emellett arra is figyelni kell, hogy az utazási terveinkhez megfelelő csomagot válasszuk. Ha a biztosító által veszélyesnek minősített sportot vagy tevékenységet is tervezünk, akkor az erre fedezetet nyújtó biztosítást kell megkötnünk. Gyakori probléma továbbá az adatok pontatlan megadása.

Az utasbiztosítások általában csak a szokványos sporttevékenységek közben előforduló balesetekre nyújtanak fedezetet. A veszélyesebb, extrém sportokra (például hegymászás, magashegyi túrázás stb.) ezek általában nem vonatkoznak. Ha ilyen tevékenységeket szeretne folytatni az utazás során, akkor válasszon olyan csomagot, amelynek feltételei közt szerepel, hogy a veszélyes sportok közbeni balesetekre is fedezet nyújt. Ha nem rendelkezik megfelelő biztosítással és balesetet szenved, a biztosítók megtagadhatják a mentés-, orvosi ellátás költségeinek megtérítését. Ha bizonytalan, hogy milyen biztosítási csomagra van szüksége, akkor kérje szakértőink segítségét!

Mintahogy a fentiekben már említésre került, nagyon fontos, hogy a valóságban a biztosítási feltételeknek megfelelően válasszunk ki az utazás idejére tervezett sportokat, tevékenységeket. Ha előre nem számoltunk ilyen lehetőséggel, sajnos már a megkötést követően nincsen lehetőség változtatni a biztosítási feltételeken, ha kiderült, hogy valami olyan tevékenység is lesz az utazás során, amely már a magasabb kockázatú kategóriába tartozik. Lehet, hogy meglepő, de ilyen kategóriába tartozhat a robogózás, rollerezés, mini-cart és go-cart használata, búvárkodás, szafari túra, és még sok más tevékenység is.

A felelősségbiztostás az Ön által okozott balesetek, károk esetén jelent segítséget, ugyanis a sérültek – általában igen magas – ellátási költségeit, vagy az anyagi károkat a biztosító (részben vagy teljesen a szerződéses feltételek szerint) megtéríti Ön helyett. Szerencsére az általunk kínált AXA utasbiztosítások tartalmaznak felelősségbiztosítást is.

Az utasbiztosítás poggyászbiztosítást is tartalmaz. Ha az utazás során a csomagjai megsérülnek, elvesznek szállítás közben, esetleg ellopják Öntől azokat, akkor a biztosító megtéríti a szerződési feltételek szerinti mértékig a kárt.  

Az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EHIC) minden Uniós országban a helyi lakosság számára elérhető állami egészségügyi szolgáltatások igénybevételére jogosít fel. Tehát csak azokat a szolgáltatásokat vehetjük igénybe vele ingyen, ami a helyi lakosoknak is ingyenes. Sok országban nem minden ellátás, vizsgálat, kezelés ingyenes. Az utasbiztosítással ezeknek az árát is megtérítheti a biztosító. Ha nincs utasbiztosításunk, akkor az esetleges betegszállítás költségeit is nekünk kell állni, hiszen azt az EHIC kártyával elérhető szolgáltatások ezt nem biztosítják. Végül, de nem utolsó sorban, a nyelvi nehézségek leküzdésében is nagy segítséget jelenthet a biztosító telefonos Assistance szolgáltatása. 

A leggyakoribb probléma az emésztőrendszeri fertőzés, azonban a napégés, a rovarcsípés is nagyon sokszor előfordul, de sajnos sok utas vágja meg a lábát tengeri fürdőzés közbenis. Ezek szerencsére viszonylag kisebb kellemetlenséggel járó esetek, de emelletta biztosítókhoz sajnos egyre több súlyos eset miatti kárigény is beérkezik, főként autóbalesetek miatt. Az utasbiztosítás nagy segítség lehet a bajban, de természetesen az odafigyelés és óvatosság is nagyon fontos, hogy a nyaralást ne árnyékolja be semmilyen egészségügyi probléma.

A költségek nagysága természetesen nagyban függ a betegség,vagy a sérülés súlyosságától, illetve attól is, hogy melyik országban kérünk ellátást.Például egy mediterrán országban a gyomorfertőzés ellátása kb. 85.000 Ft. Egy lábtörés kezelése már legalább 340.000 Ft-ba kerül, de akár 1.700.000 Ft is lehet a végösszeg. Ha a sérülés miatt hazaszállítás szükséges, akkor annak költsége nagyjából 34.000.000 Ft lehet. 

Ha van Európai Egészségbiztosítási Kártyája, akkor a közintézményekben a helyiekkel azonos ellátást kap. A magánintézményekben csak térítés ellenében kezelik, amennyiben van utasbiztosítása akkor az fedezi a költségeket, azonban ha nincs, a teljes összeget Önnek kell fizetnie. Minden esetben egyeztetni kell a biztosító telefonos Assistance szolgáltatásával a fizetős egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, ahol pontos tájékoztatást kaphat arról, hogy a biztosítás pontosan milyen ellátásokat fedez.  

Foglalás menete

Hogyan tudom lefoglalni az utat? Mit jelent a megrendelés és az ajánlatkérés? Mikor veszi fel velem a kapcsolatot az utazási szakértő?

Utazási igényét (utazástól függően) megrendelés, vagy ajánlatkérés formájában rögzítheti.

  • Megrendelés esetén akár azonnal befizetheti és lefoglalhatja utazását online.
    Folyamata: a "Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva rendszerünk automatikusan ellenőrzi az árat és szabad helyeket (az elhelyezés férőhelyeit, illetve buszos, vagy repülős utazás esetén az ülőhelyeket) az utazásszervező rendszerével, ezután a megrendeléssel kapcsolatos folyamatok következnek. Az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. A következő folyamatban különféle utasbiztosítás igénylésére van lehetőség. A folyamat utolsó részében a fizetés módjának és ütemezésének megadását követően átirányítjuk az Online fizetési felületre. Ha az utazás részben, vagy egészben történő kifizetése megtörtént, úgy foglalását automatikusan rögzítjük, vagyis kötelező érvényű megrendelésnek tekintjük.
  • Ajánlatkérés esetén a megrendeléssel ellentétben nem történik azonnali foglalás, vagyis az ajánlatkérés nem minősül kötelező érvényű megrendelésnek.
    Folyamata: az "Tovább az ajánlatkéréshez" gombra kattintva, az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. Majd az utasbiztosítás igénylésével kapcsolatos folyamat következik. Ajánlatkérést követően utazási szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot és segít a foglalás véglegesítésében.

Nemzetközi utazásszervező

Rendelkezik-e a nemzetközi utazásszervező helyi asszisztenciával? Mit tartalmaz az Invia Care szolgáltatás?

A nemzetközi utazásszervezők a hazai szervezőkhöz hasonlóan jelentős szakmai múlttal és megbízható anyagi háttérrel rendelkeznek, vagyis törvényileg rendben bejegyzettek és megfelelő vagyoni biztosítás szerint működnek.

Egyedüli különbség, hogy a cég székhelye és személyes elérhetősége külföldön található, emiatt a legtöbb nemzetközi utazásszervezőnél az utazási dokumentum idegen nyelvű (jellemzően angol/német) szöveget tartalmaz, valamint az adott célországban lévő utazási asszisztencia szintén idegen nyelven nyújt segítséget. Az esetleges nyelvi különbségek áthidalásában az Invia Care szolgáltatásunk részeként az utazási dokumentumokat magyar nyelven fogjuk biztosítani Önnek, valamint teljeskörű magyar nyelvű telefonos asszisztenciát biztosítunk! Esetleges panaszbenyújtás esetén a kivizsgálási idő a külföldi, jellemzően Európai Uniós tagország törvényeinek sajátossága miatt eltérő lehet.

A jogszabályi kötelezettség az Európai Unióban minden utazásszervezőre egyformán vonatkozik, vagyis megfelelő vagyoni biztosítékkal a nemzetközi utazásszervezőnek is kötelezően kell rendelkezni.

Német utazási irodák esetében (a német Polgári Törvénykönyv 651. k § alapján) fizetésképtelenség, vagy csőd esetén a károsulttal szemben kártalanítási kötelezettség áll fent. A kártalantási kötelezettséget a biztosítási garanciaalap (melynek összege min. 110 millió euró), vagy bankgarancia fedezi.

  1. Amennyiben az utazásszervező fizetésképtelenség, vagy csőd miatt a korábban lefoglalt utazást törölte, úgy köteles a befizetett utazás teljes összegét visszafizetni.
  2. Amennyiben az utazásszervező az utazás ideje alatt fizetésképtelenség, vagy csőd áll fent és nem tudja biztosítani a hazatérést, úgy köteles a hazautazással járó összes felmerülő többletköltséget megtértériteni.