Fizetés

Információk a befizetésről, kártyatípusokról, számlákról, valutáról, árfolyamról és a munkáltatói hozzájárulásról.

Igen, a számlák száma, amelyről a befizetése érkezik, nincs korlátozva. Amennyiben azonban csak egy bank szolgáltatásait veszi igénybe, a befizetés rövidebb idő alatt kerülhet jóváírásra, így a foglalást hamarabb áll módunkban visszaigazolni.

Autókölcsönzés

Hogyan történik a kölcsönzés? Melyek az autóbérlés feltételei?

Helyszíni bérlés esetén igen, előzetes foglalás esetén annak díját előre szükséges rendezni.

Az átadási jegyzőkönyvben rögzítik az autóban lévő üzemanyag mennyiségét, és a járművet ugyanígy kell majd visszaszolgáltatni. Mivel bizonyos helyeken a kártyás fizetés esetén a benzinkutak illetéket számolhatnak fel, erről érdemes a helyszínen tájékozódni. Ugyanígy javasoljuk, hogy mérje fel a célország benzinkutakkal való ellátottságát, és nagyobb utazások előtt szükség esetén gondoskodjon tartalék üzemanyagról.

Biztosítás

Mit tehetünk, ha nem megfelelő biztosítást kötöttünk? Mit tartalmaz a biztosítás? Mire jó az EU Egészségbiztosítási kártya?

Fontos, hogy baj esetén a szolgáltatás igénybevétele előtt lépjen kapcsolatba a biztosítóval és kérjen segítségetAz ügyintézők akár abban is tudnak segíteni, hogy helyszíni fizetés nélkül is ellátást kapjon.

Foglalás menete

Hogyan tudom lefoglalni az utat? Mit jelent a megrendelés és az ajánlatkérés? Mikor veszi fel velem a kapcsolatot az utazási szakértő?

Utazási igényét (utazástól függően) megrendelés, vagy ajánlatkérés formájában rögzítheti.

  • Megrendelés esetén akár azonnal befizetheti és lefoglalhatja utazását online.
    Folyamata: a "Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva rendszerünk automatikusan ellenőrzi az árat és szabad helyeket (az elhelyezés férőhelyeit, illetve buszos, vagy repülős utazás esetén az ülőhelyeket) az utazásszervező rendszerével, ezután a megrendeléssel kapcsolatos folyamatok következnek. Az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. A következő folyamatban különféle utasbiztosítás igénylésére van lehetőség. A folyamat utolsó részében a fizetés módjának és ütemezésének megadását követően átirányítjuk az Online fizetési felületre. Ha az utazás részben, vagy egészben történő kifizetése megtörtént, úgy foglalását automatikusan rögzítjük, vagyis kötelező érvényű megrendelésnek tekintjük.
  • Ajánlatkérés esetén a megrendeléssel ellentétben nem történik azonnali foglalás, vagyis az ajánlatkérés nem minősül kötelező érvényű megrendelésnek.
    Folyamata: az "Tovább az ajánlatkéréshez" gombra kattintva, az első folyamat az utasadatok rögzítése, vagyis az úti okmányban szereplő adatok pontos megadása. Majd az utasbiztosítás igénylésével kapcsolatos folyamat következik. Ajánlatkérést követően utazási szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot és segít a foglalás véglegesítésében.

Egyágyas szoba (SGL): Egy egyszemélyes ágyat jelent, egy fő részére, vagy – a felsőbb kategóriájú hoteleknél – ltalában a kétágyas szobában található egyik ágyra vonatkozik, felár fizetése ellenében az így kihasználatlan ágyért. Rövidebb utakon kiváló, diszkrét és kényelmes szállást biztosít konferenciák résztvevőinek is.

Kétágyas szoba (DBL): kétágyas szoba, két személy részére franciaággyal, vagy egy duplaágy egy matraccal.

  • Twin szoba (TWN): kétágyas szoba különálló ágyakkal, két különálló ágy két matraccal, amelyek szükség esetén dupla ágyként is használhatóak (az ágyak összetolásával).. A twin room rikábban az olyan kétszer kétágyas szobákra is használatos, amelyekben két francia ágy van.

Háromágyas szoba (TPL): A szobában 3 ágy van, vagy egy franciaágy és egy egyszemélyes ágy. Vannak hotelek, ahol a kétágyasokat pótágyazzák. Leginkább gyermekükkel utazó párok használják, de baráti társaságoknak is megfelelő.

Standard szoba (STN): A legolcsóbb szobatípusok egyike, a kifejezés többnyire egy viszonylag kicsi, alapfelszereltségű szobát jelent. Általában az adott szálláson a legnépszerűbb, illetve legnagyobb számban megtalálható szobatípus, a hotel minőségének és kategóriájának függvényében. Egyes hotelekben a felszereltsége megegyezik a superior szobákéval, de a hotel egy kevésbé impozáns részében található.

Superior szoba (SUP): Többnyire nagyobb és egy kissé jobban felszerelt, mint a standard szoba, az ár például tartalmazhatja a tea- és kávégépet, a vasaló használatát vagy az irodai felszerelést. A mérete többnyire 25 és 40 m2 között változik a hotel kategóriájától függően. Többnyire a szállodák legimpozánsabb részében található kiváló panorámával.

Deluxe szoba (DLX): jó felszereltségű, nagyobb szoba, sokszor kiemelten jó elhelyezkedéssel és kilátással. Eredetileg a standard szoba szinonimája, de néhány esetben magasabb kategóriára utal, néha az executive szobával helyezik azonos szintre. Foglalás előtt érdemes ellenőrizni a szálloda katalógusát a kellemetlen meglepetések elkerülése végett.

Családi szoba (FAM): Három vagy több ággyal ellátott szoba, amelyből legalább kettő alkalmas felnőtt személyek számára. A négy- és ötcsillagos hotelek mindegyikében található olyan apartman, melyben egy nagyobb család is elfér. A két-és háromcsillagos szállodákban ez gondot jelent, egy családot csak külön szobában lehet elhelyezni. Egyre több szálloda törekszik arra, hogy a szokásosnál nagyobb méretű és légterű apartman szobákat alakítson ki, ahol két felnõtt és 2-3 gyermek is kényelmesen elfér.

Suite (SUI): egy, vagy több hálószobával, nappalival, fürdőszobával, valamint étkezővel rendelkező lakosztály.

  • Junior suite (JRSUI): egy szobán belüli külön ülőalkalmatossággal is rendelkező szálláshely. Ez a lakosztályok legkisebb fajtája, inkább egy nagyobb, nagyon jól felszerelt hotelszobát jelent többnyire saját konyhával, de sokszor kevésbé elegáns, mint az executive room. Hosszabb tartózkodásra tervezték, jó választás, ha az embernek irodai munkát kell végeznie az útja alatt.
  • Superior suite (SUPPSUI): magasabb kategóriájú apartmanok.
  • Penthouse suite (PENTSUI): luxusapartmanok a szállodán belül (gyakran a felső emeleteken, kétszinten), egymásba nyíló, de külön szobákkal.

Executive szoba (EXE): a Junior suite-hoz hasonlóan, maximálisan felszerelt, luxusminőségű szoba. Gyakran két kisebb szoba, vagy egy szoba és egy teljes konyha, saját dolgozóhely és hall kombinációból áll, azonban kialakítása elmarad a lakosztálytól.

Promo szoba (PR): A klasszikus szoba olcsóbb változata. A szálloda kevésbé frekventált részén található, esetleg kevésbé vonzó kilátással, vagy régebbi bútorokkal és felszereléssel.

Manzárd (Maisonette): tetőtéri szoba, változó, szűk mennyezeti struktúrával.

Duplex (DPX): kétszintes szobák, az alsószint általában nappaliként, a felsőszint hálószobaként funkciónál, a szintek között pedig belső (csiga) lépcsőn keresztül közlekedhetünk.

Connecting (CN): egyszintes elválasztható, vagy összekapcsolható szobaegységek. A szobaegységek közti átjárást átjáró ajtó, vagy folyosó biztosítja.

Tengerre néző (Sea view (SV): közvetlen kilátás a tengerre.

Részlegesen tengerre néző (Beach front (BF): korlározott kilátás a tengerre, A tengerre néző kilátást zavaró tényezők takarhatják (pl. magas fák, épületrész stb.).

Oldaltengerre néző (Sea side view (SSV): oldalsó kilátás a tengerre, vagyis az ablakból csak oldalra nézve láthatjuk a tengert.

Medencére néző (Pool view (PV): kilátás a belső medencére.

Kertre/parkra néző (Park garden view – GV): közvetlen kilátás a belső kertre, vagy parkra.

Hegyre néző (Mountain view (MV): közvetlen kilátás a távoli hegyekre.

Főépületre néző (Main building (MB): közvetlen kilátás a belső főépületre.

Anex dependance (ANXDEP): a hotelhez közeli, különálló épület, általában más felszereltségű szobákkal, gyakran más kategóriában (csillagok száma), és a hozzá tartozó főbb hotelszolgáltatások, mint pl. az étkezés, általában a főépületben érhetőek el.

Utazások lemondása

Hogyan és milyen feltételekkel mondhatom le az utazásomat?

A visszajáró összeg visszatérítését az utazásszervező a szerződés felmondását követően 14 napon belül köteles visszatéríteni.

Nemzetközi utazásszervező

Rendelkezik-e a nemzetközi utazásszervező helyi asszisztenciával? Mit tartalmaz az Invia Care szolgáltatás?

A jogszabályi kötelezettség az Európai Unióban minden utazásszervezőre egyformán vonatkozik, vagyis megfelelő vagyoni biztosítékkal a nemzetközi utazásszervezőnek is kötelezően kell rendelkezni.

Német utazási irodák esetében (a német Polgári Törvénykönyv 651. k § alapján) fizetésképtelenség, vagy csőd esetén a károsulttal szemben kártalanítási kötelezettség áll fent. A kártalantási kötelezettséget a biztosítási garanciaalap (melynek összege min. 110 millió euró), vagy bankgarancia fedezi.

  1. Amennyiben az utazásszervező fizetésképtelenség, vagy csőd miatt a korábban lefoglalt utazást törölte, úgy köteles a befizetett utazás teljes összegét visszafizetni.
  2. Amennyiben az utazásszervező az utazás ideje alatt fizetésképtelenség, vagy csőd áll fent és nem tudja biztosítani a hazatérést, úgy köteles a hazautazással járó összes felmerülő többletköltséget megtértériteni.

Dinamikus csomag

Kiváncsi, hogy történik a repülős utazás és szállás legjobb ár kombinációjának összeállítása? Milyen előnyei, vagy esetleges hátrányai vannak?

Igyekszünk minden ajánlatot megjeleníteni, hogy valóban a lehető legalacsonyabb áron tudjuk kínálni az utazásokat. A fizetési folyamat megkezdése előtt újra ellenőrizzük az aktuális árat és a szabad helyeket az esetleges változásról pedig időben tájékoztatjuk.