Zanzibár gyönyörű és érdemes megnézni. Amikor először jársz itt, nincsenek extra elvárásaid – végül is ez csak Afrika. A helyszín alapján választottuk a szállodát - csak aludni akartunk valahol, körbeutazni a szigetet és közel lenni a strandhoz. Nagyon elégedettek vagyunk az utazással, bár a szálloda összességében csalódást okozott nekünk - legközelebb másikat választanánk.
Elhelyezés
Eredetileg nem törődtünk a szállással. Lényegében csak kerestünk valamit, ahol aludhatunk, és másnap elmehetünk a strandra vagy kirándulni. Nem voltak elvárásaink, de csalódottak voltunk. A szállodába 14:00 órától lehetett bejelentkezni. 15:30-kor érkeztünk és naivan azt hittük, hogy a szobánk már készen lesz. Hiba. A recepción kitöltöttünk egy kérdőívet, majd vártuk, hogy találjanak nekünk szobát. Dicsőség, a szobát megtaláltuk, de nem volt elérhető harangozó, aki "vezetett volna" minket, így újra vártunk. Körülbelül 15 perc múlva megjelent valaki, aki végül a szobába vezetett. Volt egy franciaágyunk szúnyoghálóval, egy kis ruhafogas akasztókkal, egy mini hűtőszekrény és egy kis asztal székkel. Ventilátor és klíma is volt a szobában, de sajnos a klímán nem lehetett beállítani a hőmérsékletet. Az Invia és a CK is azt állítja, hogy minden szobában van széf - de a mi szobánkban nem volt széf. Így hát az útleveleinket a bőröndünkbe rejtették, vagy a mobiltelefonunk volt nálunk, vagy a bőröndünkben, más értéktárgyunk nem volt nálunk.
Ellátás
Csak a szállodában reggeliztünk. Semmi extra, kicsi a választék, de megtalálod magad. Az étkezések 3 naponta változtak, így lényegében ugyanazt a reggelit kaptad. Nagyot csalódtunk a gyümölcsválasztás miatt - mindig csak kétféle volt. Vagy ananász + papaya vagy banán + görögdinnye kombinációja. Másban reménykedtünk, de sajnos. Az örömünkre szolgált, hogy főzőlap van reggelire, ahol reggelente friss palacsintát és tojást készítenek – te mondod meg nekik, ha omlettet szeretnél (választhatsz apróra vágott paprikát, hagymát, chilit, paradicsomot vagy ezek kombinációját ), ökörszem vagy rántotta. A szálloda saját Fat Fish étteremmel is rendelkezik. Egyszer vacsoráztunk ott, de nem volt semmi különös. Az árak magasabbak voltak, mint a közeli éttermekben. Az étel íze jó volt, olyan átlagos. Más éttermek azonban jobb ajánlatot és alacsonyabb árakat kínáltak. Tetszett a Fish Market helyi étterem - körülbelül 15 perces sétára található a strandtól, de az étel teljesen nagyszerű!
Szállás szolgáltatások
A szálloda szolgáltatásai nagyon rosszak, egyáltalán nem felelnek meg a 3***-nak. Nem vagyunk igényesek, de ha fizetünk valamiért, akkor elvárjuk, hogy így legyen. TÖRLŐK: Az érkezés utáni első napon belépünk a szobába, minden rendben, kimegyünk a mosdóba és íme - törülköző hiányzik. Nem baj, elmegyek a recepcióra, biztosan adnak törölközőt, azt hiszem. És nézd meg újra – nincs törölközőjük a recepción, de azt mondják, a szobalány hozza el nekem. Mondom oké, várjunk a szobában. 16:30-ig vártunk, és nem volt ott senki, ezért újra bemegyek a recepcióra, ahol azt mondják, hogy még várnom kell. Nem baj, megyünk a strandra, és reméljük, hogy este lesz törölközőnk. És megint semmi – így harmadszor is be kellett mennünk a recepcióra, aztán a hölgy elhozta őket. TISZTÍTÁS: A recepcióra érkezéskor megmutatják a kilincsre akasztott kártyát, melynek egyik oldalán a "Ne zavarj", a másikon a "Szeretném kitakarítani a szobát" felirat. Az instrukciók egyértelműek, így másnap reggel félretesszük a "Clean up" kártyát, és kimegyünk a strandra. 13 óra körül térünk vissza és semmi. Nem számít, a takarítók valószínűleg még nem voltak a mi részlegünkben. Így megyünk ebédelni, ebédről pedig egyenesen a strandra. Este jövünk a szobába, és nincs takarítva. Nem baj, megeshet, nem nagyon kell takarítás, ezért másnap táblát teszünk az ajtóra. És a helyzet megismétlődik - a szoba nincs takarítva, és este hét van. Így hát bemegyünk a recepcióra, és megtudjuk, hogy a takarítónőnek nincs pótkulcsa a szobánkhoz, így ha takarítani akarunk, akkor másnap a recepción kell hagynunk a kulcsot, és rá kell írni a cetlire, hogy szeretnénk. takarítani... Nem értem, miért nem szóltak nekünk az első napon . STRANDTÖRLŐK: 10 dollár kaució ellenében strandtörölközőt kap, amelyet minden nap cserélhet. De vagy este/kora reggel kell jönni, mert 10 óra körül már nincs törölköző és várni kell, csak ebéd után van újra. Egyszer csak megérkeztünk 10-én, a recepciós elvitte a koszos törölközőnket, elment valahova hátul, törölköző nélkül jött vissza, és nem szólt semmit. Szóval azt kérdezzük, helló, mi van a törölközőkkel? Az úr pedig azt válaszolja, hogy a szárítóban vannak és fél óra múlva (értsd egy óra múlva) ott lesznek. Nem értem, miért nem mondta el nekünk azonnal. Simán megtarthattuk volna a régieket. Így voltunk törölköző nélkül.
Tengerpart
Még a strandnak is megvannak a maga napjai ;) Összesen 10 napot voltunk a szállodában, miközben a víz és a strand tisztasága naponta változott - dagálytól függetlenül. Szerencsére nincs nagy különbség apály és dagály között, így folyamatosan lehet úszni. Ami a víz és a strand tisztaságát illeti, az érkezés utáni első napon dagály és kisebb hullámok voltak, a víz tiszta volt és néhány hínár is kimosódott a parton. Másnap reggel dagály és hullámok voltak, ami sok hínárt és sajnos szemetet hozott magával. Az algák és a szemét nagy része a partra került, de néhány a vízben maradt. Így amikor úszni mentél, nem csak algákkal úsztál, hanem műanyag palackokkal, pamperekkel, alul törött üveggel, nejlonzacskókkal... Egész ottlétünk alatt délelőtt csak egyszer láttunk egy urat, aki algát gereblyézett, ill. szemetet egy gereblyével, és tedd egy nagy zsákba. De ez nem igazán számított – délután újra jött a dagály, és ismét elmosódott az alga és a szemét. Néhány nap, amikor erős volt az árapály, hínár és szemét csak a parton volt, a víz tiszta volt. De légy óvatos a tengerbe való belépéskor - apálykor sok tengeri sün volt a part közelében, ezért vagy vízicipőt ajánlunk, vagy figyelmesen figyeld, hova lépsz. KAGYLÓK: Sok kagyló van a parton, gyönyörűség ránézni. Kivitelük viszont nem megengedett és javaslom, hogy erre figyeljenek - a reptéri csarnokba belépve minden bőrönd és hátizsák átmegy a szkenneren. Egyes vámosok/ellenőrök véletlenszerűen választják ki a bőröndöket, hogy megnézzék – ha például hazaviszi a naptej maradékát, akkor azt akarják, hogy nyissa ki nekik a bőröndöt, és lássák, mi van az üvegben. Vagy véletlenszerűen kinyitják a bőröndöket. Dubajba repültünk, ahol ismét át kellett mennünk a biztonsági szolgálaton. Hagytak inni, de a hátizsák teljes tartalmát átnézték – de nem volt kagylónk benne. Mögöttünk a sorban egy család állt 2 kisgyerekkel, akik egy zacskó kagylót vittek a bőröndjükben. Zanzibárban nyilván senki nem mondott nekik semmit (legalábbis mi nem vettük észre), de Dubaiban a biztonsági ellenőrzésen megállították őket, elkobozták a lövedékeket és elvitték valahova a családot és a gyerekeket. Lehet, hogy csak szerencsétlenek voltak, de soha nem tudhatod, szóval légy óvatos ezzel.
Ez az értékelés Google Translate segítségével került automatikusan lefordításra