Látom, hogy a szállodáról semmi újdonságot nem írnak, megpróbálom én. A turista és a szállodai alkalmazott szemszögéből írom mindezt. A szigeten, Protarasban fekvő Silver Sands szállodában töltöttem 14 napot és a következő évben 3 hónapot dolgoztam itt mint bárpultos és szobalány. Merem állítani, ismerem a szigeten uralkodó körülményeket és tudom, hogy ide egyhamar nem utazom.
Elhelyezés
Aki ebbe a szállodába készül, készüljön fel az állandó problémákra a berendezést illetően. Nem működik a légkondícionálás, nem öblít a WC, a pótágy egy sportágyhoz hasonló és ha több mint 40 kilót nyom, gondot fog okozni. A szobán nem fogja kipihenni magát és ezen senki sem segít. Vagy úgy a ciprusiak vagy úgy tesznek hogy nem értik, vagy valóban nem értik,nagyon rosszul beszélnek angolul. A szobalányhoz is fordulhat - senki más ugyanis nem hajlandó a vendéggel kommunikálni, de ők ezeket a problémákat sajnos nem tudják megoldani. Ami egy tengerparti nyaralásnál még kellemetlen, hogy kevés a törölköző, a szobán és a strandon is. Közvetlenül a szállodában nincs mosoda,a piszkos ruhaneműt elszállítják és gyakran előfordult, hogy a tisztát csak délután ill. este kaptuk meg. Ez igazán nem a szobalány hibája volt.
Ellátás
Ami az étkezést illeti, ez is komikus. Már az étel kinézete is. Nehéz lenne megállapítani, mi a nehezebb, vendégnek vagy alkalmazottnak lenni. A különbség csak annyi, hogy az alkalmazottak fogyasztják el a vedégeknek 2 nappal előtte elkészített ételt. Még hogy van választék‼ Itt a vendégeknek nem nagyon ízlik az étel. A húsok édeskés ízűek. Néha az ember hajlandó kísérletezni, de ez sok volt. A muosaka, a ciprusi specialitás és a mazsolás rizs még otthon álmomban is kísértett. El ne feledjem, hogy naponta kínáltak édes burgonyát is. Az íze és a kinézete sem volt valami jó. Ha AI-ot választ, kínálnak még pizzát és grillezett virslit. Reggel, délben és este mindig egyforma a választék. Vigyen magával gyógyszert, a bélrendszer mikroflórájának helyrehozására.
Szállás szolgáltatások
Mindenért fizetni kell, de az egész nyaralás alatt nem jöttem rá, miért is fizetek. A teniszpálya gazzal benőtt, körülötte rozsdás a kerítés, a röplabdapálya sem ért semmit. A fitnessben van pár erőgép, sportolásra nem nagyon való. Ha kirándulást rendel és egy órát várakozik az autóbuszra, ne csüggedjen, talán a nyaralás végéig várhat, amíg jön valaki. Ami a medencét illeti, ez pozitívumot jelentett. Mindig tiszta volt és a környéket is takarították, de ez talán annak köszönhető, hogy az úszómesterek csehek, szlovákok ill. lengyelek. Ha az úszómester egy görög, örülhet. A medence mellett nem lesz rend. Ő csak a medence mellett fekszik, fürdik a vízben. A vízbe nem vihet be semmit, ugrálni sme szabad a medencébe. Ha a medencében véletlenül görcsöt kapna a lába, vagy nem jó úszó, pechje van. A görögök ugyanis nem tudnak úszni. Ebben a szállodában legalábbis ez volt a helyzet. A medence mellett óvatosan mozogjon, szinte hetente baleste történt, ami végül a helyi kórházban végződött egy operációval, majd repülhet haza. Minden csúszós, az elsősegély pedig a miénkhez hasonló.
Tengerpart
A strand is megérdemel pár szót. Kevés az a bátor vendég, aki ide kimerészkedik. Ha mégis, megfelelő lábbelire lesz szüksége. A strand piszkos, régen nem takarították. A nyugágyért, napernyőért fizetni kell, de helyet mindig talál. Ez a pár lépésnyire fekvő Asterias strandjára jellemző, a The Dome strandján viszont ez nem fenyeget.
Szállás általános értékelése
Ha kedveli a macskákat, a szálloda jó választás lesz. Mindenütt macskák vannak és a szálloda vezetőségét ez nem érdekli. A szállodában mászkálnak, az étkezés köben zavarják a vendéget, a medencénél is megtalálhatók. Kedvelem az állatokat, de ez nem tetszett. Hasonlóan viselkedik a görög személyzet is. Sokszor ízléstelen megjegyzéseket tesznek, viccelődnek, molesztálják az egyedülálló hölgyeket, tolakodóak. A görögök már csak ilyen barátságosak, hozzá kell szokni. Végül megemlíteném, hogy egész Cipruson ilyen körülményekkel nem találkozni. Ha a pár lépsnyire fekvő Asterias hotelbe megy, teljesen más kép fog ön elé tárulni. Tudom, hogy minden szállodának megvannak a hátrányai is, de ha ez már ilyen extrém módon mutatkozik meg, kétes a 4 csillagos színvonal. Ha eltekintek a műszaki problémáktól és a görög személyzet lustaságától, azt hiszem a turisták értékelnék ha legalább valaki kommunikálna velük és megoldaná ezeket a problémákat. Itt kommunikációra nem kerül sor, a problémákat nem ismerik el. Ez pedig nagyon rossz fényt vet az egész szállodára. A személyzet többi része - csehek, szlovákok, lengyelek a nyaralást nem befolyásolhatják, mert van elég saját problémájuk is. Itt mindenki csak magára hagyatkozhat.