Megnyitás | Vissza a főmenühöz

TÁJÉKOZTATÓ AZ FTI NÉMET UTAZÁSI IRODA FIZETÉSKÉPTELENSÉGÉRŐL

Aktualizálva: 2024.06.28. 16:49

Sajnálattal értesítjük Utasainkat, hogy az FTI Touristik csoport (FTI Touristik GmbH, 5vorFlug GmbH, BigXtra Touristik GmbH, Windrose Finest Travel GmbH) német utazási iroda 2024.06.03-án weboldalán bejelentett fizetésképtelensége okán a csoport tagjaival, mint utazásszervezőkkel kötött szerződések törlésre kerültek. Friss információkért kérjük, kövesse figyelemmel a szervező ügyféltájékoztató oldalát Insolvency Customer Information (fti-group.com 

 

AZ INVIA CÉGCSOPORT JOGI OSZTÁLYÁNAK ÁLLÁSFOGLALÁSA AZ FTI FIZETÉSKÉPTELENSÉGI ELJÁRÁSÁBAN ÉRINTETT UTAZÁSOK KAPCSÁN

Az Invia cégcsoport szerepéről

Az Invia.hu Kft. egy utazásközvetítő cég; az oldalunkon egységes rendszerben összegyűjtött, könnyen összehasonlítható kínálat több (hazai és nemzetközi) utazásszervező ajánlatait tartalmazza. Megrendelés, vásárlás esetén az utazás szervezője és az utas között jön létre a szerződés, melynek értelmében az abban foglaltak teljesítéséért minden esetben a szervező felel. Utazásközvetítőként az Invia.hu Kft. ebben a folyamatban alapvetően közvetítőként vesz részt, valamint közlési kötelezettségének tesz eleget (ide tartozik például egy utazás esetleges törlését érintő információ továbbítása, valamint az ehhez kapcsolódó kommunikációban, információcserében megvalósuló közreműködés). A fentiekről a 472/2017-es Korm. Rendelet 10§ 1 bekezdése rendelkezik.

A folyamatban lévő eljárásról

A kártérítési igény benyújtásáról

A szerződések egyenként, az utazási csomagban foglaltakat biztosító szervező, és az azt megrendelő magánszemélyek között jöttek létre, ezért az ennek alapján benyújtásra kerülő kártérítési igények benyújtására egyénileg van lehetőség. Az ehhez szükséges dokumentumokat az Invia.hu Kft. utasai rendelkezésére bocsátja, valamint előkészít számukra egy magyar nyelvű kitöltési segédletet a kártérítési igény benyújtásához.A kártérítési igénnyel kapcsolatban, a biztosító fogja felvenni az utasokkal a kapcsolatot. Mivel ezeket az értesítéseket az Invia.hu Kft fogja megkapni, melyet természetesen azonnal továbbítani fog az érintett utasoknak.

A már befizetett összegekről

Az Invia.hu Kft. mindig az utazásszervező és az utas között létrejött szerződésben foglaltaknak megfelelően jár el, a szervezőnként eltérő feltételeknek megfelelően kialakított fizetési ütemezések szerint. A befizetés, átutalás során az Invia.hu Kft. részére átadott összeg nem képezi az Invia.hu Kft. tulajdonát: cégünk annak kezelőjeként, bizományi alapon jár el, ennek megfelelően nem rendelkezik a beérkezett összegek felett. A törölt utak esetében a fizetésképtelenségi eljárás során bármikor szükség lehet ezekre az összegekre.

Sem az FTI, sem az Invia, sem a franchise partnerek nem fizethetnek vissza pénzt az ügyfeleknek a törölt utakért a felszámoló megbízott utasítása nélkül. A fizetésképtelenség megállapítását és a csődeljárás hatályosságát követően a törölt és biztosított úttal kapcsolatos, az utazások árának visszatérítésére irányuló követelések csak törvényes és meghatározott módokon, a DRSF biztosítóval szemben érvényesíthetőek.

Csak szállás (nem teljes, a biztosítás szempontjából más kategóriába eső utazási csomag) foglalása esetén a csőd-vagy felszámolási eljárás keretein belül nyílik lehetőség a jogorvoslatra.

A már folyamatban lévő visszafizetésekről

Az eljárás ideje alatt az Invia cégcsoport, a hálózat franchise partnerei és az FTI a jogszabályoknak megfelelően nem rendelkezhet a korábban befizetett összegekkel (a fair és méltányos eljárás érdekében egy szereplő nem juttathat előnyhöz saját hatáskörben bizonyos hitelezőket).

Ennek következtében legális módon az utazásszervező fizetésképtelensége miatt törölt utak megrendelői számára a biztosítótól vagy a felszámolt vagyonból téríthető vissza a befizetett összeg: a követeléseket a biztosítóval szemben utazási csomagok esetén a DRSF-nek kell érvényesítenie, csak szállásfoglalás esetén pedig a fizetésképtelenségi eljárás keretein belül szükséges kezelni.

Lehetséges még ezen kívül a követelések átruházása, ezen esetekben az ügyfelek követeléseinek új tulajdonosa az azt megvásárló, köztes szereplő/szolgáltató lesz, a jelen helyzetben azonban a DRSF biztosító teljesítésében nincs okunk kételkedni, míg az átruházási eljárásban rejlő kockázatok sokkal több utast érinthetnek hátrányosan, mint a jelenleg zajló minden részletében biztonságos és legális eljárás.

A befizetendő hátralékokról

Azon utakat, melyek törölve lettek, a törlés pillanatától kezdve mentesülnek a hátralék fizetés hatálya alól.


GYAKORI KÉRDÉSEK 

Mi a teendő, ha törlésre került az utazásom? 

Mindenekelőtt nagyon sajnáljuk a kialakult helyzetet, azonban ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy idén nem tud elutazni sehova. Amennyiben továbbra is utazni szeretne, örömmel segítünk gyorsan megtalálni és lefoglalni egy hasonló utat. Az új utazáshoz azonban külön befizetés szükséges, azonban az új utazás részvételi díját kiegyenlíteni szükséges, mivel utazásközvetítőként sajnos nem áll módunkban visszatéríteni az utazásszervező által lemondott utazásáért befizetett összeget. Ha Ön utazási csomagra fizetett be - legalább két turisztikai szolgáltatás kombinációja- , akkor biztos lehet benne, hogy a befizetett összeget a biztosító visszatéríti. A DRFS Német Utazási Biztonsági Alap tájékoztatása szerint: 4 lépésben, megkezdik a visszatérítési eljárást, akik a fizetésképtelenség miatt nem tudtak elutazni vagy, akiknek az utazási szolgáltatásai törlésre kerültek. Fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot és megküldjük a visszatérítéshez szükséges tudnivalókat.  Bővebb információ ezen az oldalon található.

Mi történik a pénzemmel?

Minden utazási iroda a vonatkozó törvényeknek megfelelően csődbiztosítással rendelkezik. Az utazás lefoglalásakor az utazásszervezőnek biztosítania kellett, hogy az utazásszervező fizetésképtelenségi biztosítója visszatéríti Önnek az utazás részvételi díját, abban az esetben, ha az utazásszervező fizetésképtelensége miatt az utazási szolgáltatásokat törlik. Ennek a jogszabálynak köszönhetően, Ön jogosult az utazásért fizetett összegek visszatérítésére. Felhívjuk figyelmét, hogy általában több hétig vagy akár hónapokig is eltarthat, amíg a biztosító feldolgozza a kárigényt. A biztosító általában a DRSF, és a fizetésképtelenségi eljárásról további információt a következő címen találhat: Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (drsf.reise)

Utazási csomag biztosításának igazolása a német polgári törvénykönyv 651r. §-a szerint: 100044-2023

Ha bármilyen kérdése van, kérjük, vegye fel a kapcsolatot:
Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH
Sächsische Straße 1
10707 Berlin
Telefon (+49) (0)30 – 78954770
schadenmeldung@drsf.reise

Mi a teendő, ha nem utazási csomagot foglaltam, hanem csak szállást?

Ha Ön nem utazási csomagot foglalt, hanem csak egyetlen szolgáltatást (pl. szállást), akkor erre a szolgáltatásra nem terjed ki az utazási iroda csődbiztosítása. Ebben az esetben, érdeklődjön a szervezőnél vagy közvetlenül a szolgáltatás nyújtójánál (szálloda), hogy a szolgáltatás aktív-e és tudják -e biztosítani. Ha a szolgáltatás megszűnik, a fizetésképtelenségi eljárás során is érvényesíthet igényt. Ebben az esetben azonban nem garantált a pénz visszatérítése a csődbiztosító által.

Induljak útnak?

Nem, sajnos az utazások - a benne foglalt szolgáltatások- törlésre kerültek. Minden utazási iroda a vonatkozó törvényeknek megfelelően csődbiztosítással rendelkezik. Az utazás lefoglalásakor az utazásszervezőnek biztosítania kellett, hogy az utazásszervező fizetésképtelenségi biztosítója visszatéríti Önnek az utazás részvételi díját, abban az esetben, ha az utazásszervező fizetésképtelensége miatt az utazási szolgáltatásokat törlik. Ennek a jogszabálynak köszönhetően, Ön jogosult az utazásért fizetett összegek visszatérítésére. Felhívjuk figyelmét, hogy általában több hétig vagy akár hónapokig is eltarthat, amíg a biztosító feldolgozza a kárigényt. A biztosító általában a DRSF, és a fizetésképtelenségi eljárásról további információt a következő címen találhat: Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (drsf.reise)

Milyen egyéb módosításokat végezhetek a foglalásomon?

Sajnos már nem lehetséges módosítani.  Az utazások törlésre kerültek.

A német Utazási Biztonsági Alap (DRSF) fedezetet nyújt

A német Utazási Biztonsági Alap ("Deutscher Reisesicherungsfonds" - DRSF) megbízatásának megfelelően védi azokat a fogyasztókat, akik az FTI Touristik GmbH-nál foglaltak utazást, vagy utazási csomagot, és mindazokat, akiket az utazási iroda fizetésképtelensége érint.

A DRSF jogi felhatalmazása keretében biztosítja a kifizetések megtérítését. Ennek érdekében kapcsolatba fog lépni az érintett fogyasztókkal, amint a fizetésképtelenséggel érintett utazási szolgáltató a DRSF rendelkezésére bocsátja a szükséges információkat. Kövesse a DRSF honlapján található információkat - Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (drsf.reise).

Várjon! Segíthetünk?

Az ajánlatkérés díjmentes, és semmilyen kötelezettséggel nem jár. Online ügyfélszolgálatunkat hétfőtől-szombatig 8 és 20 óra között bátran keresheti a +36 1 501 5640 telefonszámon.
Utazási szakértőink örömmel segítenek álmai utazásának megtalálásában.

Hívjon minket: H-Szo: 8-20.

Legalacsonyabb ár garancia: Ha a megrendelt utazást az utazásszervezőnél kedvezőbb áron találja, visszatérítjük az árkülönbözetet, valamint 40.000 Ft jutalmat adunk!

Bővebben >