Átláthatóvá válik az utazások teljes költsége

Az Invia.hu szeptember végétől a komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését.

Repülőtéri-, biztonsági- és kikötői illeték, csomagszállítási díj, panzió- és fix ülőhely felár, transzfer díj, üzemanyag pótdíj, foglalási díj, vízumdíj, vagy szervízdíj. A legtöbb magyar ember számára ismert költségtételek, hiszen ezek rendre felmerülnek, amikor a vakációjukat, vagy más utazásukat tervezik.

A gondot az okozza velük kapcsolatban, hogy az irodák a szervezett utakra vonatkozó ajánlatoknál csak az alapárakat, azaz a szállás, utazás, étkezés költségét tüntetik fel, és ugyan minden esetben tájékoztatást adnak az adott útra vonatkozó kötelező költségekről, ez utóbbiakat nem foglalja magába a – például hirdetésekben is - feltüntetett foglalási ár.

A leendő utasoknak kell ezekkel még külön kalkulálni, ami viszont lassítja, nehézkessé teszi a különböző ajánlatok összehasonlítását, és így az is könnyen előfordulhat, hogy az ár szerinti rendezésnél a legolcsóbbnak tűnő út végül mégsem bizonyul annak.

A legnagyobb hazai online utazásközvetítő utazási iroda, az Invia.hu ezen a gyakorlaton szeretne változtatni azzal, hogy idén szeptember végétől a komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ajánlataik mindegyike tartalmazza az alapárakat és az azokhoz kapcsolódó kötelező költségeket, azaz az áraknál minden esetben a teljes, minden költséget tartalmazó, az utazók által összesen fizetendő végösszeg lesz feltüntetve.

„A felhasználói élmény szempontjából komoly változást jelent ez a fejlesztés. Mostantól ugyanis valóban nagyon könnyen, alig néhány kattintással összehasonlíthatóvá válnak az adott utas igényeinek megfelelő utak.” – fejtette ki a legtöbb magyarországi utazási irodával együttműködő Invia.hu Kft. cégvezetője, Zakar Jozef.

Az Invia.hu ezt a belső fejlesztést saját erőforrásaira támaszkodva, a mögöttük álló nemzetközi hálózat segítségével hajtotta végre. Céljuk, hogy minél több embernek biztosítsanak az igényeinek megfelelő, kompromisszumoktól mentes utazást.

A magyar leányvállalat vezetője azt is várja ettől a lépéstől, hogy végre sikerül eloszlatni azokat a makacs tévképzeteket, amelyek szerint az utazásszervező irodák tevékenységének központjában valós munka helyett csak a nyereség hajszolása áll, és az utazóközönséget megtévesztve, kihasználva végzik a tevékenységüket.

Szerkesztőségünk megkeresésére Nagy Viktória, az Invia marketing koordinátora elmondta, hogy mostanra tudták létrehozni azt a belső informatikai rendszert, mely lehetővé teszi a teljes utazási költség megjelenítését. Az átállás nem csak Magyarországon hanem a teljes cégcsoportnál elérhető lesz.

Hozzátette, hogy tudják, hogy ez kockázatos lépés, de bíznak a tudatos vásárlókban, ettől függetlenül előfordulhat, hogy rövid távon okoz majd forgalomcsökkenést, de úgy gondolják hosszú távon értékelni fogják az utasok az átláthatóságot.

Forrás: turizmusonline.hu

turizmusonline.hu

Megjelent: 2017.09.25.