Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki a reptérre
A közép-európai régió vezető reptéri közösségi autómegosztója, a BeeRides az Invia.hu-val végzett közös kutatása szerint a reptérre jutásra átlagosan ötezer forintot költünk.
A car sharing szolgáltatást kínáló BeeRides és az utazásszervező Invia.hu 2018. július 5-én zárult felmérésében a résztvevők közel fele (47 százaléka) évente négyszer vagy annál többször utazik repülővel; 45 százalékuk több éjszakára. A válaszadók jelentős része (55 százaléka) Európát választja úticélként, ezen belül minden negyedik ember repül nyugat-európai országba.
A reptérre vezető út kompromisszumokkal volt kikövezve.
Mint írják, a legtöbb ember nem hagyja utolsó pillanatra a becsekkolást: a kérdőívet kitöltők 63 százaléka két órával a gép indulása előtt odaér a terminálra. A válaszadók számára a Liszt Ferenc Repülőtérre jutás során a két legfontosabb tényező az ár és a biztonság; csak ezek után fontos a rugalmasság és a kényelem. Az utazók tehát elsősorban az olcsóbb megoldásokat választják: 28 százalékukat ismerős, barát vagy rokon viszi ki a reptérre, 25 százalékuk tömegközlekedik – a kutatásban résztvevők szerint hiába a jó ár, túl kötött és a legkényelmetlenebb megoldás ez.
Őket követik 21 százalékban azok, akik saját autóval jutnak ki és csupán 8 százalék megy taxival – ez utóbbi bár kényelmes, az ára igencsak magas (a belvárosból oda-vissza kb. 15 000 forint). A kitöltők túlnyomó többsége (70 százaléka) a reptérre nem Budapestről érkezik, nem csoda tehát, hogy a felmérésben résztvevők 31 százaléka több mint ötezer forintot költ a reptérre jutás során (különféle járművekkel).
„A legjobb döntés az utazók szerint, ha saját autóval vágunk neki vagy ha ismerősünk visz ki bennünket a reptérre” – mondta Bősze Botond, a BeeRides egyik alapító-tulajdonosa és ügyvezetője.
Akár 26 000 forintot elköltünk a reptéri parkolásra, pedig lehetne ingyen is
Ha az autóval rendelkezőket vesszük figyelembe, a Liszt Ferenc reptérre érkezők többsége (34 százalék) a reptér közelében, fizetős parkolóban hagyja autóját, a válaszadók közel negyede pedig közvetlenül a reptéren parkol. Egy nyolcnapos út esetén a reptér hivatalos parkolójában 9 000-26 000 forint között mozog a parkolási díj, és a termináltól 5-6 percre lévő parkolókban is elkölthetünk 6 200-12 500 forintot. Éves viszonylatban egyébként az adatok alapján 2 milliárd forintot költünk parkolásra a Liszt Ferenc Repülőtéren.
A BeeRides car sharing szolgáltatása azokat célozza meg, akik nem csak az átlagosan 10 000 forintba kerülő parkolási díjat szeretnék megspórolni (ingyenes parkolás, 24 órás őrzéssel), de az autójuk bérbeadásával utazásuk egy részét is megkeresnék (körülbelül 15 000 forintot), ami már egy fapados repülőjegy árának felel meg. A BeeRides-nál parkoló autótulajdonosok esetében az is fontos, hogy saját autójukkal időben, biztonságban és kényelmesen érkeznek a reptérre, a bérbeadás végén pedig a térítésmentes, (átlagosan 5 000 forintba kerülő) külső-belső takarítást követően kapják vissza azt.
Az ügyvezető a kutatásból kiemelte: a fentieken túl a bizalmat és biztonságot nyújtó teljes körű Allianz casco biztosítás, a telemetriás figyelőrendszer és a lehetséges bérlésből átadott bevétel miatt minden negyedik válaszadó szívesen bérbe adná autóját. Ez az adat nem meglepő annak fényében, hogy 2015 óta minden évben 300 százalékkal nőtt a cég árbevétele.
Hosszabb parkolással akár évi fél millió forintot is kereshetünk
A BeeRides a hosszabb ideig (több mint 30 napig) parkolóknak – pl. a külföldön élőknek vagy dolgozóknak – és a megnövekedett számú érdeklődőknek, akik befektetési céllal vásárolnának autót, egy új ajánlatot állított össze. A visszajelzések alapján fejlesztett csomag része többek között a magas (akár 50 000 forint) fix havidíj az autótulajdonosnak, a nagyobb eseti költségekre szabott szervizgarancia és a flottakezelési szolgáltatás (ha nincs idő a felmerülő autóügyeket intézni). Ezek mellett garantált autóhasználatot biztosítanak azoknak, akiknek a bérbeadás idején mégis szükségük lenne autóra – akár egy váratlan reptéri hazaútra.
Forrás: mediapiac.com
MédiaPiac
Megjelent: 2018.07.17.