Sajtó-helyreigazítási kérelem

A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény 12. § (1) bekezdése alapján helyreigazítási kérelemmel fordultunk az origo.hu és a ripost.hu szerkesztőségeihez az oldalaikon 2024. június 27-én és 28-án megjelent, cégünk nevét számos alkalommal említő, de munkatársaink irányába tett kapcsolatfelvételi kísérlet nélkül közölt, valótlanságokat állító cikke kapcsán, melynek tartalmát az alábbiakban (a személyes adatok eltávolításán túl) változtatás nélkül közöljük:

Tisztelt Origo Szerkesztőség!

Megrökönyödéssel olvastuk a "Óriási a botrány a csődbe ment utazási iroda miatt - rengeteg a magyar károsult” című, az Invia.hu online utazásközvetítő nevét számos alkalommal említő, de annak munkatársai irányába tett kapcsolatfelvételi kísérlet nélkül közölt cikket, amely 2024. június 27-én jelent meg az origo.hu felületén, ezért az alábbi

sajtó-helyreigazítási kérelemmel 

fordulok Önökhöz a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény 12. § (1) bekezdése alapján.

A cikkben olyan állításokat fogalmaznak meg, amelyek valótlanságokat tartalmaznak és súlyosan sértik az Invia.hu Kft. hírnevét.

A cikkben megjelenített, egy Invia.hu utasaként beállított személytől származó állítások szubjektív és egyoldalú vélemények, amelyeket nem támasztanak alá tényszerű bizonyítékok. A cikk – sajnos nevét nem vállaló - írója nem vette fel az Invia.hu-val a kapcsolatot, hogy ellenőrizze az állítások valóságtartalmát, ennek hiányában pedig nem tüntette fel írása mellett, hogy a fentiek okán a közölt szöveg véleménycikként kezelendő.

Ez a fajta rágalmazás, rémhírterjesztés és szándékos megtévesztés, a valóság bizonyos részleteinek szándékos figyelmen kívül hagyása névtelen megszólalók, illetve csupán az egyik fél állításai alapján amellett, hogy súlyos károkat okozhat az Invia.hu Kft.-nek, jelentősen megnehezíti az Invia.hu többi ügyfele számára a valós információk mentén megvalósuló tájékozódást ebben a minden érintett számára nehéz helyzetben. 

Kérjük, az olvasóik iránti tisztelet jegyében, a valóságnak megfelelő tájékoztatás érdekében szíveskedjenek 

  • oldalukról a fentiekben jelzett cikket eltávolítani, vagy
  • az invia.hu szakértőinek hivatalos, a cikkben elhangzott vádakat tételesen is cáfoló állásfoglalását is megjeleníteni, amelyet mellékelünk.  

Az állásfoglalásban tájékoztatást adunk az FTI utazási iroda csődeljárása kapcsán még folyamatban lévő utazásokban érintett Invia.hu utasok részére - mely közérdekű információ és számos érintettet érint.

Ezért kérjük az alábbi helyreigazítás közzétételét, az Invia.hu állásfoglalásának közzététele mellett.

HELYREIGAZÍTÁS

Valótlanul állítottuk, hogy egyes utazási irodák segítőkészek voltak és sokaknak már vissza is fizették az utazás árát, azonban vannak olyan irodák is, főként az Invia, amelyek csak sablon válaszokat küldenek az ügyfeleknek és nem hajlandóak még azokat az összegeket sem visszafizetni, amelyek bizonyíthatóan még a számlájukon vannak, más esetben pedig üzleti titokra hivatkozással nem nyilatkoznak arról, hogy hol van az utasok pénze, ami nonszensz, tekintettel arra, hogy szerződő félként az utasra az üzleti titok nem értelmezhető.

A valóság ezzel szemben az, hogy az FTI utazási iroda csődeljárása során az utazásközvetítők, mint az Invia.hu elszámolási kötelezettséggel tartoznak a német csődgondnok felé és az Invia.hu által átvett utazási költségek a csődeljárással érintett FTI utazási irodát illetik, az utasok kártérítését a német szabályok határozzák meg, melyről az Invia.hu igyekszik folyamatosan tájékoztatni az utasokat.

Valótlanul állítottuk, hogy arra lehet következtetni, hogy az Invia nem kereste az FTI-t, ezért nem tudta még megkezdeni a kifizetéseket, illetve az Inviánál vannak még összegek.

A valóság azonban az, hogy az Invia.hu cégcsoport szinten tart kapcsolatot az FTI-vel.

Valótlanul állítottuk, hogy az emberek azt se tudják hogyan kapják vissza a pénzüket, azt se tudják, hogy hivatalosan hol kell, hogy bejelentsék a kárukat, be kell-e jelenteniük, az FTI-nél, a német biztosítónál mert az Invia nem segít ebben sem más irodákkal ellentétben.

A valóság azonban az, hogy az Invia.hu a tőle telhető legtöbb segítséget igyekszik megadni a károsult utasoknak, utazásközvetítőként azonban korlátozottak az eszközei, az utazási szerződések közvetítésében vesz részt és csak olyan információkat oszthat meg, amit az utazásszervező cég, az FTI ad meg számára.

Kérem, hogy a fentiek tudomásulvételét követően a cikkben közölt, valótlan állítások, kijelentések helyreigazításával összefüggésben haladéktalanul intézkedni szíveskedjen!Kérem továbbá, hogy tájékoztasson a helyreigazítás megjelenésének időpontjáról!

Budapest, 2024. 06. 28.

Megjelent: 2024.06.28.