Tavaly 22 ezer forinttal többet költöttünk nyaralásra
A 2013-as évben az Invia, a magyar piacon közismert online utazásközvetítő iroda 41%-os növekedést ért el. A magyarok leggyakrabban Görögországba utaztak, ami az Invia utazási iroda által értékesített összes nyaralás 24%-át jelenti.
Az Invia utazási irodával a 2013-as évben 30%-kal többen utaztak, mint az előző évben. Az Invia utasai átlagosan családonként 305 ezer forintot költöttek nyaralásukra. Ez az összeg a tavalyi 283 ezer forintos átlaghoz képest 7%-os növekedést mutat. „A megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már magunk mögött tudjuk. Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást“, nyilatkozta Ivan Šidla, az Invia ügynökség marketing menedzsere.
Egyéni utazók, párok és gyermekes családok leggyakrabban a görög nyaralóhelyeket választották, ugyanúgy, mint 2012-ben. Az Invia utazási iroda ügyfeleinek második legkedveltebb úti célja Tunézia volt, amely 2013-ban megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. A Tunéziába utazók számának markáns növekedését elsősorban a nyári szezon végén Egyiptomban uralkodó bizonytalan politikai helyzet okozta. A kialakult helyzetből kifolyólag megcsappant az Egyiptom iránti érdeklődés, ami megnyilvánult az egyébként közkedvelt úticél értékesítési számain is, az arány 5,74 százalékpontos csökkenése a másodikról az ötödik helyre szorította vissza az Invia utazási iroda statisztikáiban. A dobogó harmadik helyén Törökország áll, amely a teljes értékesítés közel 12%-át alkotta. Horvátország népszerűsége egyenletesen növekszik, míg a további helyezésekben nem következett be jelentős változás, a kisebb eltérések követik az utazási célpontok iránti kereslet általános trendjét.
Egyre népszerűbb az előfoglalás, az ún. ‘first minute’ vagy ‘early booking’ kedvezmények igénybevétele. „Az Invia évről évre többszörös forgalmat generál január-február hónapokban, és 2013-ban a klasszikus főszezoni értékesítés során sem kellett túlkínálattal küzdenie a piacnak – számos desztinációra, különösen a görög nyaralóhelyekre az indulás előtti napokban már nem, vagy alig voltak helyek. Ez természetesen azt is jelentette, hogy a ‘last minute’ utazók hiába vártak irreálisan alacsony árakra, azok a reális piaci szinten maradtak, ami a hazai utazási irodák növekvő stabilitását, és a nemzetközi trendek erősödését jelzi” tájékoztat Riba Orsolya cégvezető.
Megjelent: 2014.02.20.