A magyarok leginkább nyolc napra és elsősorban Görögországba akarnak utazni idén nyáron
A magyar utazók előfoglalás esetén leggyakrabban a görög szigeteket választják úti célul – derül ki az Invia legfrissebb utazási statisztikájából. A piacvezető hazai online utazási ügynökség idén nyári útjainak 42 százalékát görögországi first minute utakra rendelték meg. A foglalások alapján az is látszik, hogy a hazai utazók 68 százaléka 8 napra tervezi a külföldi nyaralást.
Az előfoglalási időszakban vásárolt utazások között a magyar piacon már több éve a görögországi nyaralóhelyek a leglátogatottabbak. 2015 nyarán is Görögország a legkedveltebb úti cél, megelőzve az utazók 14 százaléka által preferált Törökországot, valamint Egyiptomot, amelyet a hazai turisták 10 százaléka választja – állapítható meg az Invia legújabb kimutatása alapján.
„Az egyhetes utazások a legkeresettebbek a magyarok körében. Emiatt az utóbbi években csökkeni kezdett a hosszabb időtartamú utak iránti igény. Idén azt figyeltük meg, hogy a kéthetes nyaralások felől csupán az utazók 7 százaléka érdeklődik.” – hangsúlyozta Vagyon Renáta, az Invia marketing menedzsere. A szakember véleménye szerint ennek az az oka, hogy az emberek több rövidebb utazáson szeretnek részt venni és ezért a szabadságukat inkább több részre osztják fel.
Az előttünk álló nyári szezonra 2015. március 31-ig lehetett first minute utat vásárolni, néhány utazásszervező kivételével, amely április 30-ig adja a kedvezményeket. A nyaralás korai foglalásának köszönhetően a vásárlók garantáltan előnyösebb árral számolhatnak, amely a szokásos katalógus árnál jelentősen alacsonyabb. Az Invia utazási ügynökség az előfoglalási ajánlatok iránti érdeklődés növekedését tapasztalja ebben az évben. „Az utazni vágyók a kedvezőbb ár mellett értékelik az úti célok és szállás típusok bővebb választékát is – a last minute vásárlással ellentétben. Az ügyfelek számára továbbá vonzóak a különféle extrák, mint például a gyerekek ingyenes elhelyezése, a grátisz fakultatív kirándulás vagy a reptéri transzfer/parkolás” – emelte ki Vagyon Renáta az utazási szokásokra jellemző trendeket az Invia statisztikája alapján.
Az Invia utazási ügynökség folyamatosan dolgozik az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások minőségének növelésén. A társaság prioritásai közé tartozik az utazások áttekinthető választéka, ezért hosszútávon tökéletesíti az utazások on-line szűrési lehetőségeit különböző kritériumok szerint, ennek köszönhetően az ügyfél könnyedén kiválaszthatja a saját elképzeléseinek megfelelő utat.
Az Invia utazási ügynökség budapesti irodáját ez év áprilisától Zakar Jozef vezeti, aki a country menedzser pozíciót tölti be. Célja az Invia pozíciójának megerősítése a magyar idegenforgalmi piacon, valamint a szolgáltatásminőség folyamatosan növekvő trendjének megtartása.
A first minute (FM) rendszerben vásárolt nyaralások legkedveltebb úti céljai
Úti cél |
Értékesítési részarány |
Görögország |
42% |
Törökország |
14% |
Egyiptom |
10% |
Tunézia |
7% |
Bulgária |
6% |
Horvátország |
6% |
Olaszország |
5% |
Spanyolország |
4% |
Ciprus |
2% |
Málta |
1% |
A first minute (FM) rendszerben vásárolt nyaralások időtartama:
Napok száma |
Értékesítési részarány |
8 (1 hetes) |
68% |
11 és 12 (ún. hosszú turnus) |
20% |
15 (2 hetes) |
7% |
Forrás: Invia statisztika
Megjelent: 2015.04.22.