Az Invia.hu Kft. ügyfeleinek támogatásával kapcsolatos bejelentése

Az FTI Touristik GmbH utazásszervező 2024. június 3-án jelentett fizetésképtelensége óta az Invia.hu Kft. mindent megtesz azért, hogy ügyfelei érdekeit szem előtt tartva képviselje őket. Bár a kialakult kellemetlenségekért nem az Invia a felelős, igyekszik azokat mérsékelve napi kapcsolatban állni ügyfeleivel és aktívan keresni minden olyan lehetőséget, amely megoldást kínál a kialakult helyzetre.

Tekintettel az egyénenként eltérő szituációkra és körülményekre, valamint a jogi előírások betartásának szükségességére, alaposan értékeltünk minden egyes, az ügy szempontjából jelentőséggel bíró szempontot. Ezúton is köszönjük az ennek a folyamatnak az időigényével szemben tanúsított türelmüket és megértésüket!

A bejelentés után megkezdtük az érintett ügyfelek egyedi helyzetének feltérképezését és a károk felmérését, melynek eredményeképp végül sikerült megoldást találtunk az érintett ügyfelek azon csoportja számára, akik befizetései az FTI utazásszervező hivatalos csődbejelentése után történtek.

Amint Önök is tudják, az Invia.hu Kft. egy utazásközvetítő cég, amely több hazai- és nemzetközi utazásszervező ajánlatait kínálja oldalain. Megrendelés és vásárlás esetén közvetlenül az utazás szervezője (jelen esetben az FTI) és az utas között jön létre a szerződés, nem az utazásközvetítő cég és az utas között. Ennek értelmében az abban foglaltak teljesítéséért minden esetben a szervező felel. Utazásközvetítőként az Invia.hu Kft. ebben a folyamatban alapvetően közvetítőként jár el, valamint közlési kötelezettségének tesz eleget (ide tartozik például egy utazás esetleges törlését érintő információ továbbítása, valamint az ehhez kapcsolódó kommunikációban, információcserében megvalósuló közreműködés). A fentiekről a 472/2017-es Korm. Rendelet 10§ 1 bekezdése rendelkezik.

Követelésátvételi ajánlat minden érintett ügyfél számára

Az Invia.hu Kft. egy kivételes megoldást talált az érintett ügyfelei támogatására, és azt a döntést hozta meg, hogy átvállalja az FTI-ügyfelek valamennyi követelését. Érintett ügyfeleink számára teljes mértékben visszatérítésre kerül a befizetett összeg, de igény szerint a már átadott pénzeszközöket akár azonnal felhasználhatják egy új nyaralás lefoglalására is.

Ügyfelei maximális elégedettsége érdekében az Invia teljes hálózata (a központi és az összes franchise-iroda) azt a döntést hozta, hogy mind a szervezett utazásokat, mind az utazási csomagnak nem minősülő, „csak” szállás foglalásokat bevonja a követelések átvételébe. Elkötelezettek vagyunk ügyfeleink minden követelésének fedezése kapcsán, garantálva irodánk minden ügyfelének védettségét a kialakult helyzetben.
Ezt a folyamatot lépésről lépésre, az utazási dátum alapján felállított sorrend szerint, vagyis a júniusi nyaralásokkal kezdve fogjuk végrehajtani.

Minden egyes ügyfelünk egy külön mailben kapja majd meg a rá vonatkozó, pontos instrukciókat - kérjük, a fentiek ismeretében a folyamat gördülékenységét biztosítandó szíveskedjenek megvárni, amíg a jelzett ütemezésben ügyintézőjük felveszi Önökkel a kapcsolatot és tájékoztatást nyújt a további teendőkről.

A követelés átvállalásának jogszabályi követelményeit ügyfeleink együttműködésével tudjuk teljesíteni, ezért kérjük szíves közreműködésüket a várhatóan jövő hét elején kiküldésre kerülő teendők kapcsán - előre is köszönjük!
A teljes folyamat - amíg az összes adminisztratív teendőt teljesítjük és a visszatérítéseket feldolgozzuk - akár 4 hétig is eltarthat. Ha ez idő alatt egy ügyfelünk azt a döntést hozza, hogy a nyári szezonban való kikapcsolódás lehetőségét megőrizve új nyaralást foglal az Inviánál, kérését a kérdés időérzékenysége okánt, természetesen prioritásként kezeljük.

Kollégáink hamarosan felveszik a kapcsolatot az érintettekkel és amennyiben élni kívánnak ezzel a lehetőséggel, megkezdik a további részletek egyeztetését.
Azzal, hogy felajánljuk ügyfeleink összes követelésének fedezését, hangsúlyozni és bizonyítani szeretnénk elkötelezettségünket ügyfeleink védelme és maximális elégedettsége iránt.
Köszönjük, hogy továbbra is bíznak bennünk, és megértésükkel segítik munkánkat.

Budapest, 2024. július 12.

Invia.hu Kft.

Megjelent: 2024.07.12.